Общо показвания

сряда, 22 август 2018 г.

Двадесет и шесто ревю: Малкълм Гладуел - "Изключителните"





Книгата, за която искам да ви разкажа е "Изключителните. История на успеха." на Малкълм Гладуел. Книгата я засичах няколко пъти в групата "Какво четеш", но честно казано ми се струваше, че е от тези книги, които нямат особена приложимост. Реших да не си правя заключения, без да съм прочел и ред, и да я потърся в книжарница, за да прочета страница-две и да си изградя мнение.

Започнах със задната корица и хилядите суперлативи, които се казваха по адрес на Гладуел. Притеснявах се дали тази шумна реклама не е димна завеса за слабо качество на творбата? Ами не - не беше. Книгата "Изключителните" се оказа едно доста приятно четиво, което ти дава по-различен поглед над нещата и те увлича с разказаните житейски истории. Няма идеализиране на нещата, а се показват такива, каквито са.

За какво се разказва в книгата? На кратко, книгата изследва пътя към успеха. И най-вече таланта. Талантът ли е ключовата част за постигане на успех? Гладуел доказва, че талантът е важен, но за да се радваш на успех, трябва да си готов да се отдадеш на това, с което искаш да се занимаваш и да натрупаш 10 000 часа в изучаването му, в практикуването и развиването му. В началото говори и за подбора на играчи в спортни отбори и как масово са родени в началото на годината и как са имали шанс да се развият по-бързо от тези, родени през декември. Това, да си призная, не ми бе интересно, защото не съм фен на спорта и не следя за статистики, закономерности и разни подобни. Но имам приятели, на които спортът им е страст и ще им го разкажа, възможно е да проявят желание да прочетат книгата.
Историята на Бил Гейтс намира място в творбата на Гладуел. Няма да разказвам нищо за нея, за да ви бъде интересно, само ще кажа, че всички ние виждаме края на процеса - постигнатия успех и неговата грандиозност, но не се замисляме, че зад него стоят куп часове работа и пропуснати възможности.

В книгата намира място и темата за гениалността - че макар качество и способност, на която останалите простосмъртни се прекланяме, тя не винаги е гаранция за успех. Може да си гениален, но когато не си силен, уверен и решителен, тази гениалност няма да намери широко проявление, няма да те забележат, няма да бъдеш полезен за човечеството. Без практическа интелигентност - да знаеш какво и кога да кажеш на някого, за да има максимален ефект - нещата не се получават.

Обхванати са и въпросите за семейната среда и възпитание и връзките, които създаваме през нашия живот. Честно да си призная, винаги съм отдавал огромно значение на човешкия характер и че едва ли не човек се ражда с него. Но книгата малко или много ме убеди, че част от нас си е лично наша, но друга част е формирана от средата, в която се намираме. Харесвам книги, които ми казват нещо, с което не съм съгласен. 

В заключение - книжни приятели, аз обичам да чета за истински житейски истории на успели хора и пътя им до върха. Заради това мога да кажа, че "Изключителните" ми хареса, дори след това прочетох и други книги на Гладуел. Препоръчвам ви я, ако сте чели цяла година художествена литература и сега желаете да направите рязък завой. Това е вашата книга. А и няма какво да се лъжем - всеки иска да стане по-добър в сферата си. Възможно е чрез книгата да получите ценен съвет. Аз смятам, че времето, отделено за прочитането на тази книга, се включва в тези 10 000 часа развитие до успеха, тъй като личното ми усещане е, че ме обогати малко или много. Ще се радвам, ако някой от вас я е прочел и има мнение по въпроса. Свободни сте да харесвате, коментирате, споделяте 

Надявам се книжното ми ревю да ви е харесало! Приятен ден! 

#книжно #ревю #книжноревю #малкълм #гладуел#малкълмгладуел #изключителните #книга#развитие #билгейтс #успех

Няма коментари:

Публикуване на коментар