Общо показвания

вторник, 4 август 2015 г.

Какво представлява "Островът на книгите" и защо точно така се нарича?

 Какво представлява "Островът на книгите" и защо точно така се нарича?


Здравейте, уважаеми читатели!

Хм.. не ми харесва. Нека да забравим формалностите и да не се обръщаме един към друг като към непознати. За да стигнете до моя блог, вероятно вие сте хора, които обичат да четат, следователно сте умни и прекрасни. :)

Какво е "Островът на книгите"? - Това е нещо, което от дълго време замислям да направя. Няма да крия, че обичам много книгите и най-вече през лятото имам единствен шанс да им се отдам изцяло. Хубавото, а и понякога лошо, на ученическите години беше, че ни даваха списъци с едни книги, които трябва да прочетем за септември месец, за да сме запознати с материала. Признавам си, че някои книги са ми в графа "любими", други пък ги прочетох, защото беше необходимо, но за нито една не съжалявам, защото са изградили в мен страстта към четенето. След училището идва университет, работа и т.н и вече няма кой да ти дава списъци с книги, които да четеш. Тогава ти си свободен и можеш спокойно да си решаваш с какво искаш да се запознаеш. ДА! ДА! ДА! СВОБОДЕН СЪМ!
Ноо.... има едно голямо НО. Да попаднеш на хубава книга е много трудно. Нека си го кажем от сега, има книги на пазара, които са лишени от всякаква литературна стойност и високите им продажби са в резултат на добър маркетинг, липса на нещо подобно на пазара и голяма доза късмет. Аз обаче не харесвам подобни книги. Да го кажа с други думи - не обичам "силните на деня". Да, чета неща, които ми препоръчват познати и приятели, когато прочета интересно ревю, но поне на този етап от живота ми се старая да чета повече класики. Да, има такива, които за заинтригуват и ги мисля с дни, други не ми харесва. Тук се крие и невероятната сила на книгата и въздействието ѝ. Всички държим едно и също произведение, а в очите ни изглежда по различен начин и ни кара да се чувстваме различно. Това си е чиста магия!
В този блог аз ще публикувам какво чета, ще се опитвам да правя ревюта (въпреки че не съм правил до този момент), ще си качвам неща, които ми харесват и ако ми остава време може да пиша и някои мои истории, произведения.
Първата публикация - за Историята на Островът на книгите - си е изцяло авторска, може би не трябваше и да ви казвам, де, стилът не е особено висок, то си личи, че го е писал новобранец. Но да ви предупредя - не го правя с цел някой да ме възхвалява, да натяквам какво и колко съм чел. Не - просто обичам да чета и да търся постоянно нови и нови произведения, с които да се запозная. Някои обаче са на автори, които не съм чувал и ми е трудно да преценя дали ще ми допадне. Поради тази причина аз търся коментари, мнения на хора, които са чели. Това искам да дам и аз на вас - моето мнение върху определено произведение. Не се притеснявайте да ме критикувате ( не е желателно да ме обиждате обаче!!!), да споделяте аргументирано мнението си, да публикувате цитати, които са ви любими от съответното произведение. Даже ще ми е приятно, ако завързваме дискусии. Никак няма да ми харесва да си пиша сам :(
В повечето блогове оценят книгите по шестобалната, по десетобалната система, със звездички. Аз ще подходя по по-различен начин. Тъй като аз и вие в момента се намираме на Островът на книгите, всяко четене на книгата ще я настанява в собствен дом. След анализа и мнението ми относно произведението, ще слагам снимка на мястото, в което я настанявам - колиба, обор, апартамент, мезонет, къща, вила, хижа, дворец, замък и т.н. Мисля, че така ще бъде много по-забавно, отколкото да изчислявам някакви цифри и да вадя стотни, както правеха госпожите за диктовките.
Е, ако всичко бъде наред, скоро очаквайте от мен и първото ми ревю. За момента желая на вас приятни и усмихнати летни дни и много завладяващи и силни книги!

Няма коментари:

Публикуване на коментар