Общо показвания

петък, 29 юли 2016 г.

Четенето ме промени или си промених четенето? Втора част

 Здравейте, книжни плъхчета!

Юли месец е страхотен, а аз съм свръх активен в сайта и в страницата си. Невероятен месец за книги, за четене, за забавление, за релакс. Ех, да можеше цялата година да е като юли месец. И това го четете от пръстите на човек, който не обича морето и жегите, а умереното време и планината. Може би книгите са виновни, те са променили светоусещането ми. Тези книги... държиш в ръцете си куп хартия, а в теб стават чудеса.

Февруари месец написах първата част на "Четенето ме промени или си промених четенето?" и сега е време да разберем 5 месеца по-късно дали няма нови актуализации:

1.Започнах да пия кафе



Чудите се защо го споделям и какво общо има с книгите ли? Ами голяма е връзката! Всичко започна покрай страницата ми във Фейсбук - Островът на книгите. За да поздравя за утрото книголюбителите, харесали страницата ми, често публикувах снимки на сутрешно кафе с книжки. И от привърженик на чая, реших да пробвам добра ли е комбинацията кафе + книга. Страхотна е, препоръчвам ви я горещо. Обикновено минутите, отделени за кафе са някак си лични, не ти се комуникира, тъкмо си станал, събуждаш се. Е, да знаете,че с кафето идеално си пасва онази книжка, която трябва да дочетете или пък онази, която мислехте да започнете. Не се чудете, а още утре опитайте и вие - така ще откраднете и малко лично време, и ще заситите отчасти желанието за четене.


2.Станах по-организиран

Започват сметките - 6 часа в университета, 2 часа път, 7 часа сън, 5 часа четене, 2 часа ядене... Ех, защо не направят деня 30 часа или пък един ден в седмицата само за четене? Така ще бъде в пъти по-лесно!
Но докато чакам тази промяна, ми се наложи да стана по-организиран и от преди (даже не подозирах, че може и повече). И така, определям си дни за четене, определям си и часове, изключвам телефона и потъвам между страниците. Лично мое си време. С нетърпение го очаквам и с нежелание затварям книгата, но това е най-добрият вариант.
Не си мислете, че съм някой непукист и че някой потърси ли ме за помощ отказвам - не, просто измествам времето за четене малко по-късно. Обикновено от това страда времето за сън, но пък нали започнах да пия кафе?



3.Не се нуждая от нощно шкафче, когато имам книги

Около леглото ми бях разположил две нощни шкафчета, но едното го премахнах. Изчезна. Не ми е необходимо. Защо ли? Ами защото си имам идеалните заместители - книгите. Разбира се, тях си ги подреждам в библиотеката, но винаги има 5-6, които са ми до леглото и искам да ги прочета, да ги започна, да ги приключа. И така, те представляват една много красива и висока купчина, на която спокойно мога да си оставя телефона.




4.Телевизорът е в голям платен отпуск

Когато метеоролозите казваха, че времето ще е лошо, ще има гръмотевични бури и силни ветрове, аз изключих телевизора от контакта и цифровия приемник. След това пътувах и не го включих. И мисля, че измина повече от седмица или две. Забравил съм колко.
Очаквах приятели да дойдат на гости и се опитах да включа телевизора. Никакъв резултат. Пробвам отново - няма реакция. Проверих кабелите и какво да видя - стоят си изключени.
Какво да се прави - намерих книгите и те ми дават много повече, отколкото телевизията. При тях аз сам съм си режисьор и нямам съмнения, че някой ми вменява своето собствено мнение. Пък и историите са толкова различни, докато по телевизията се търси скандалното, грубото и комерсиалното.



5.Дали пък да не си купя четец за книги?

Да, един от най-яростните привърженици на хартията започва да се замисля. Дали пък да не си купя четец? Приятели казват, че усещането било същото, нямало разлика, не вредяло на очите. Но пък било много по-удобно при пътуване, а аз непрекъснато пътувам. Защо да нямам 1000 книги в себе си, вместо да нося само 2?
Аргументите в полза на четеца все повече надделяват и някой ден ще ви изненадам със снимка на избрания от мен модел. Пък и не ми е чак толкова чуждо това устройство, имам и използвам таблет, и там съм чел някои книги.
Гадно ще ми бъде, че ще предавам хартиените приятели, но пък може да действам така - да чета книгите и ако ми харесват да си ги купувам, за да ги имам и в хартиен вариант.


Това беше от мен, книжни приятели! Очаквам вашите мнения, а защо не и да споделите по какъв начин сте се променили като читател с годините! Желая ви всичко най-добро!

И за да направя статията малко по-интересна, използвах снимков материал от:

Снимка 1: www.hercampus.com
Снимка 2:amvsmlm.com
Снимка 3:www.bg-mamma.com
Снимка 4:tradepaperbacks.wordpress.com
Снимка 5:goodereader.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар